Zontes ZT368G ADV – skuter głodny nowych przygód [OPIS, DANE TECHNICZNE, GALERIA ZDJĘĆ]

Bogate wyposażenie, nowoczesny design, przygodowy charakter i atrakcyjna cena - czego chcieć więcej?

W skrócie
  • Odkrywaj nieodkryte z najnowszym skuterem Zontesa
  • ZT368G ADV to najnowsza propozycja Zontesa o terenowym charakterze i bogatym wyposażeniu
  • Pierwsze egzemplarze trafią do salonów sprzedażowych w marcu 2025 roku

Segment skuterów ADV w ostatnim czasie ma swój peak, ale nie oznacza to, że wysokie zainteresowanie i stale rosnące słupki sprzedażowe sprawiły, że producenci złapali zadyszkę. Wręcz przeciwnie, Zontes wykorzystuje jeszcze dosadniej ten moment i w połowie ubiegłego roku poinformował, że w gamie pojawi się zupełnie nowy model z nieco większym silnikiem oraz bardziej terenowym charakterem.

O Zontesie możecie coraz częściej przeczytać na łamach naszego portalu, co ma bezpośredni związek z liczną premierą nowych, jeszcze lepiej dopracowanych modeli, które kuszą atrakcyjną ceną. Zresztą, producent ten już dobrych kilka lat temu zerwał z łatką wschodniej marki zajmującą się produkcją lichych jednośladów, przysparzających samych problemów. Zontes coraz śmielej rozwija się na Starym Kontynencie, co ma przede wszystkim związek z wykorzystaniem nabytego doświadczenia i zaprezentowaniem na rynku zupełnie nowych propozycji, które skutecznie są w stanie konkurować z modelami z Japonii, Włoch czy Niemiec. Nie jest to przypadkowy gracz, a pretendent do objęcia pozycji lidera. Chińska marka istnieje od 2003 roku, a jednoślady opuszczają jedną z najnowocześniejszych fabryk motocykli na świecie. Dodatkowo na koncie Zontes ma 256 patentów dotyczących wyglądów, 121 patentów modeli użytkowych i 36 innowacyjnych patentów.

Zontes ZT368G ADV to najnowszy skuter w gamie dedykowany tym, którzy cenią sobie możliwość zjazdu z asfaltowych dróg i eksplorowanie tych, które prowadzą w nieznajome. Silnik o większej mocy, duży prześwit i terenowe zawieszenie to dopiero początek dobroci, które oferuje 368G.

Najważniejsze informacje:

  1. Nowość na 2025 rok – terenowy skuter Zontes ZT368G ADV napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o mocy niespełna 39 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 40 Nm.
  2. Terenowe usposobienie, szprychowe koła, gmole i zawieszenie o wysokim skoku – żadne drogi nie są mu straszne.
  3. Zontes ZT368G ADV zaskakuje wyposażeniem – na pokładzie znajdują się kamera Sony, gmole ochronne, handbary, wyświetlacz TFT o przekątnej 8 cali, a także wiele innych przydatnych gadżetów.

Obejrzyj koniecznie test modelu Zontes 125D:

Zontes ZT368G ADV – przygodowy skuter na kategorię A2

Pod koniec ubiegłego roku światło dzienne ujrzał najnowszy skuter Guangdong Tayo Motorcycle Technology Co., Ltd., czyli Zontes ZT368G ADV, który przede wszystkim wyróżnia się swoim terenowym charakterem, dzięki któremu bez żadnych problemów stawia czoła nie tylko codziennemu użytkowaniu, ale przede wszystkim zachęca do odkrywania nieznanych i nieutwardzonych dróg. Początkowo w zamyśle tworzenia tego rodzaju skuterów było zwiększenie dzielności podczas pokonywania codziennych wyzwań – większy prześwit miał sprawić, że jednoślad lepiej poradzi sobie na dziurawych drogach z kiepską nawierzchnią, a także podczas pokonywania krawężników. Szybko się jednak okazało, że wszystko co ma w nazwie ADV, sprzedaje się w tempie świeżych bułeczek. Im więcej zatem na pokładzie znalazło się terenowych rozwiązań, tym zwiększała się uniwersalność samego motocykla, co przekładało się bezpośrednio na zwiększenie zainteresowania.

Zontes nie pozostaje obojętny na trendy

Za samym nazewnictwem musi jednak iść również potwierdzenie – w tym przypadku Zontes nie ograniczył się do półśrodków. Sam skuter zdecydowanie nie należy do najlżejszych, a gotowy do jazdy waży 203 kg – wpływają na to same gabaryty, dzięki którym sprawia on wrażenie jednośladu o znacznie większej pojemności. Samo wyważenie jest jednak zaskakujące i nawet tak duża masa kompletnie nie jest odczuwalna podczas codziennego użytkowania. Wolne manewrowanie, jazda w terenie czy dynamiczna zmiana kierunków podczas pokonywania zatłoczonych arterii wykonywana jest z niebywałą lekkością. Spora jest w tym zasługa w samym tunelu znajdującym się między nogami kierowcy, wewnątrz którego ukryty jest zbiornik paliwa o pojemności 17,5 l. Pozwoliło to na znacznie obniżenie środka ciężkości i tym samym niejako ukrycie wysokiej masy.

ZT368G napędzany jest nowym silnikiem jednocylindrowym o pojemności 368 cm3, który spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 5+. Jednostka generuje maksymalną moc wynoszącą niespełna 39 KM oraz moment obrotowy na poziomie 40 Nm przy 4000 obr./min, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 130 km/h. Nie jest to zdecydowanie demon prędkości, ale przecież nie do tego stworzony jest ten skuter. Z racji terenowego charakteru i wyprawowych zapędów inżynierowie zadbali o sporą moc dostępną w niskim zakresie obrotów, co szczególnie docenimy zjeżdżając z utwardzonych szlaków.

Siedzisko znajduje się na wysokości 795 mm, jednakże wysoko poprowadzona kierownica pozwala również na jazdę na stojąco, w czym dodatkowo pomagają pokaźne podnóżki. Na zdjęciach możemy zauważyć, że z przodu znajduje się widelec upside-down o średnicy 41 mm z regulacją kompresji i odbicia o skoku 154 mm, natomiast z tyłu dwa osobne amortyzatory z oddzielnym zbiornikiem gazu i progresywną sprężyna, regulacją napięcia wstępnego o skoku 114 mm. Za skuteczne hamowanie Zontesa odpowiedzialny jest układ hamulcowy marki J.Juan wyposażony w dwukanałowy ABS działający z zakrętach, a także pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 260 mm z przodu, na której pracować będzie promieniowo zamontowany zacisk czterotłoczkowy oraz pojedyncza tarcza z tyłu o średnicy 240 mm.

Bogate wyposażenie w atrakcyjnej cenie

Jednoślady wschodniej produkcji zaczynają nas przyzwyczajać do kilku rzeczy – przede wszystkim podobać może się atrakcyjny wygląd, kusi bogate wyposażenie, a na koniec zaskakuje atrakcyjna cena. Wszystkie te warunki spełnia Zontes ZT368G ADV mogący pochwalić się naprawdę pokaźną liczbą bajerów. Przede wszystkim warto zaznaczyć, że kluczyk na dobre można schować w kieszeni, bo na pokładzie znajduje się system keyless. Zaskoczeniem z pewnością nie będzie obecność potężnego wyświetlacza TFT o przekątnej 8 cali, na którym wyświetlana będą wszystkie informacje, a także trzy porty ładowania USB czy ręcznie regulowana przednia szyba. Warto jednak zaznaczyć, że model ten wyposażony jest w przednie oraz tylne kamery Sony z pamięcią wewnętrzną o pojemności 128 GB. Bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy gwarantują również dwa tryby jazdy – Eco oraz Sport. Miłym dodatkiem są także solidne gmole, handbary, szprychowe koła, płyta pod silnikiem czy w pełni ledowe oświetlenie.

Czekamy na najważniejsze, czyli ile to kosztuje?

Przejdźmy do kwestii zdecydowanie najważniejszej. Zontes przyzwyczaił nas już do atrakcyjnych cen za swoje motocykle i w kuluarach mówi się, że podobnie będzie w przypadku nowości 368G ADV. W Malezji skuter został wyceniony został na 28 000 ringgitów malezyjskich, czyli nieco ponad 25 000 zł. W kwocie tej zawarta jest gwarancja na okres 2 lat lub 20 000 km, a skuter dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych – biało-złotej, zielono-złotej oraz szaro-niebieskiej. Europejskie oddziały Zontesa informują, że ZT368G ADV trafi do sprzedaży na Starym Kontynencie w marcu 2025 roku.

Zontes ZT368G ADV w Polsce będzie kosztować 23 899 zł.

ZONTES ZT368G ADV 2025 dane techniczne:

SILNIK
Typ Jednocylindrowy, czterozaworowy, chłodzony cieczą
Pojemność 367,6 cm3
Średnica x skok 79 mm x 75 mm
Stopień sprężania 11,8:1
Maksymalna moc 38,8 KM
Maksymalny moment obrotowy 40 Nm
Zasilanie Wtrysk Bosch
Homologacja Euro 5+
RAMA
Typ Stal rurowa o wysokiej wytrzymałości
Felga przód/tył 3.00-17 4.25-14
Przednia opona 110/70×74
Tylna opona 150/70×14
Hamulec przedni Pojedyncza tarcza o średnicy 300 mm
Hamulec tylny Pojedyncza tarcza o średnicy 240 mm
ABS Dwukanałowy, możliwość dezaktywacji na tylnym kole
Zawieszenie przód Widelec upside-down 41 mm, regulacja kompresji i odbicia
Skok 154 mm
Zawieszenie tył Podwójny amortyzator z oddzielnym zbiornikiem gazu i progresywną sprężyną, egulacja napięcia wstępnego
Skok 114 mm
WYMIARY
Długość 2230 mm
Szerokość 925 mm
Wysokość 1370/1470 mm
Rozstaw osi 1560 mm
Masa w stanie gotowym do jazdy 203 kg
Wysokość siedziska 795 mm
Minimalny prześwit 180 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17,5 l

 

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Honda i Yamaha będą musiały zweryfikować swoją politykę cenową, inaczej Zontes wypchnie ich w niebyt oferując tańsze i lepsze skutery

  2. właśnie to robią. Ale liderów sprzedaży jeśli chodzi o modele nie ruszą do czasu aż statystyki ich zmuszą… .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button